Dag 41

6 juli 2018 - Motala Ö, Zweden

Weer in badjas naar de douche maar nu wat vroeger om 8.00 uur. Ontbijt al gehad(wasa crackers) en mijn theetje.
Daarna koffie en om 8.30 uur naar de sluis. Zijn we eerst. In samenspraak met 4 boten qua aanleggen. En zo weer een hele rits sluizen gehad. Bij de voorlaatste moesten we wachten, omdat er een rondvaart boot achterop kwam. Deze had toch een noodgang. We lagen nogal aan een krikkemakkerige steiger. Als dat maar goed komt.
Nou dus niet. Een steigerdeel met de ring waar we aan lagen, werd er kompleet uitgerukt. Wat een klap. Wij hadden gelukkig geen schade. Maar wat een domoor. Te veel gang te veel hekgolven.

We hebben dit later bij de laatste sluis gemeld. Ze gaan kijken.

Oh ja, de Vasa, onze motorvrienden, hebben dikke pech. Het roer heeft een flinke opdonder gehad op de rots.
Hun zijn inmiddels thuis, met de auto. De eigenaar gaat vanuit Nederland met een expert er heen, want er schijnt meer ad hand te zijn.

Wij weer prachtig gevaren door prachtig landschap, gezwommen, hangmat gelegen. Wat wil je nog meer.

1. Inge tilet:
    6 juli 2018
    wat leuk jullie tocht ,gelukkig dat jullie geen schade hebben.wat vliegt de tijd dat jullie al zolang weg zijn.hier in hoorn gaat alles gewoon zn gangetje gr bv ons