Dag 35

30 juni 2018

Weer een zonnige dag.
Op weg naar Mem, ingang Gotakanaal. Stukje door de Scheren gezeild. Maar wat was het lastig. Veel valwinden. Maar ging oke.

Bij de sluis aangekomen. Aanleggen en betalen voor de doortocht dwars door Zweden. Ruim € 700.00. Maar goed dan hoef je geen haven, stroom en water te betalen. Maar het is zeker de moeite waard. Nu al in het begin bij Soderkoping. Wat is het hier mooi en wat een rust.

In de sluis goede begeleiding en uitleg hoe en wat. Met katrollen de lijn vanaf de sluiswal die ik moet beleggen, zowel voor als achter, via de kikker en de lijn dan naar achter om de winch. En ook de lijn achter om de winch en zo aantrekken dat als het water binnenstormt niet de boot wegduwd. Er zit toch een kracht aan. Ik hoop dat jullie het snappen wat ik vertel. Maar zie de foto

1. Wim en Ank:
    30 juni 2018
    Wat interessant, mooi om mee te maken! Het doet mij denken aan de sluizen trap in Frankrijk.
  2. Willy:
    1 juli 2018
    Geweldig om door het Gota kanaal te varen, indrukwekkende sluis, spannend! Maar gelukt. Heel gezellig dat Rik naar jullie toe is gekomen, geniet van jullie mooie tocht en nog heel veel plezier,
  3. Kitty:
    1 juli 2018
    Indrukwekkend hoor. Heerlijk af en toe een beetje actie.
  4. Syl:
    1 juli 2018
    Wat is het daar mooi! Tja, dat sluizen verhaal snap ik als leek niet zo goed. Wel dat het veel sluizen zijn en je goed moet opletten of gaan roeien :).