Dag 33

28 juni 2018 - Nyköping, Zweden

Na vroeg boodschappen hebben gedaan en voedsel voor de bbq ingeslagen te hebben, onderweg naar een eiland.
Prachtig zeilweer, zwoele wind en gaan.
Maar.......helaas na de laatste rode boei de motor uit om te zeilen, bleek er iets niet te kloppen. De motorhandel deed niks meer. Foute boel. We dachten eerst kapotte motorkabel maar dat was het niet.
Onder het zeilen door ging Piet kijken wat er ad hand was. Zo blij dat Rik aan boord is. Echt want het begon steeds harder te waaien en we waren onder volle zeil.

Toen gezegd dat we terug moesten naar Nykoping daar is een werf.
De Change opgeroepen en verteld wat er was.
Oke terug. We komen.

We gingen te snel terug. Op tijd de zeilen naar beneden. Rik sprong 2 meter naar de kade met 2 lijnen in zijn hand om de boot af te remmen. Pfffff. Spannend hoor echt een bikkel.
Daar naar de werf bleek idd dat de gashandel kapot was. Ze hadden het in voorraad en er kwam een Nederlander om hem te monteren. Echt top.
Wij weer terug naar de haven. Goed afgelopen allemaal.
Morgen maar weer proberen ennnn de bbq natuurlijk.

1. Brenda:
    28 juni 2018
    Dat is gelukkig goed afgelopen.. ⛵️
  2. Wim en Ank:
    28 juni 2018
    Jeetje, wat spannend, fijn dat Rik aan boord is 👍. Wij zijn nu in Delft, Lou opgezocht op de TU, erg interessant . Morgen komt ze bij ons lunchen.
  3. Syl:
    28 juni 2018
    t is net een verhaal uit een spannend boek. Gebaseerd op een waar gebeurd verhaal. Morgen maar lekker bbq-en.
  4. Frits en Tineke van der Holst:
    29 juni 2018
    Spannend hoor en Rik kwam als geroepen.
    Maar ik kan me ook nog herinneren dat ene P.Grapendaal gewoon zonder motor op vakantie ging en alles onder zeil deed.