Tavira Portugal, 11 januari 2022

11 januari 2022 - Tavira, Portugal

Heerlijk geslapen en goed uitgerust in ons campertje. Heeeel rustig aan gedaan vanmorgen. Heerlijk wakker worden met de zon, wat een genot is dat. Heb wel last van mijn holtes, denk dat ze ontstoken zijn. Maar vandaag even naar een apotheek.

Piet ging lekkere broodjes halen voor onze lunch  €0,14 per stuk! Daarna weer een tukje gedaan toen op de fiets naar Tavira zelf. Blijft een mooie stad. Doorgefietst naar Santa Luzzia, een dorpje ah water. Het dorpje leeft van de vangst van inktvissen en dit is ook goed te zien. Heel oud dorpje, erg leuk! Terug naar Tavira, daar op terrasje een Americano en cola voor Piet. Wat een super weer, 18 graden en zon! Toen nog even naar Pingo Doce, groen kooltje halen voor mijn Portugees maaltje, daarbij een worst gemaakt van brood en gerookt. Dit is een heel oud recept, gemaakt door Joden die in Portugal woonden, die weinig geld hadden. Worst was heerlijk maar de rest vond ik niet lekker. Heb nog rode wijn, knoflook en tomaten bijgevoegd. Was goed te doen hoor, maar ga het niet meer maken. Nog langs de apotheek gereden, moest een nummer indrukken, heb maar de priorityknop gedaan! En ja hoor, was zo ad beurt😂. Ze snapten mijn vraag niet, toen kwam er een jong meisje die engels sprak. Neusspray gekocht voor €9,00. Maar hopen dat het helpt. Dat zien we morgen dan wel weer. Morgen vertrekken we uit Portugal, op naar Spanje. Er is al een plekje gereserveerd voor ons door Anthony en Hanneke, die we in november in de bergen hebben ontmoet. Zal weer gezellig worden. Bom Tarde, tot morgen!

1. MarieEve:
    11 januari 2022
    Lekkere blauwe lucht, dutje 😴 doen, fietstochtje naar oud haventje en lekker eten, wat wil je nog meer!
  2. Wim en Ank:
    11 januari 2022
    Mooi verslag van een mooie dag 👍😘