Camperreis 2019/2020

18 november 2019 - Moncarapacho, Portugal

Maandag. Wasdag! Het was dringen bij het washok. Een wasmachine was bijna klaar, nog 2 minuten. Dus Marietje blijft wachten met de waszak. Er lag inmiddels nog 1 waszak🤣, maar ik was toch echt eerst. Klik, de machine is klaar dus was bezig de wasmachine leeg te halen, komt er een boze Franse dame(met peuk in haar mond), dit mag dus niet in het Frans. Ik in het Nederlands terug, van ehh dit vinden we heel normaal hoor om te doen. Hum, ze was beetje boos. Al haar was op de grond, dus ik zei in het Nederlands, ik help wel. Tas open en hup de was erin. Bonjour madame😋. Mijn was erin en draaien maar. Prima weer om te drogen, 19 graden of zo. Ondertussen lunchen, was ophangen. Toen met de scooter op pad. We wilden nog een x dd Monte Java op, 474 m.hoog.  Daar staan heeel veeel antennes op. Echt steil omhoog, 15km.per uur gingen we. Prachtig uitzicht over stukje Algarve en de Rias!

Naar beneden, en koffie drinken met Ron en Alie, die zaten al een half uur op ons te wachten in Moncarapacho, lieflijk dorpje, op koffie. Rik belde nog ondertussen, gezellig😍. Zaten we koffie te drinken, knalde een busje op een mercedes. En wat denk je, deze reed door😱😱. Wij nummerbord genoteerd en dit is door de serveerster onder de ruitenwissers gedaan. We zijn benieuwd.

Wij weer op weg, komen we een verlaten huis tegen met giga sinaasappelboomgaard. Huis bekeken, van 1929, oud...vies..maar sinaasappels roken erg lekker.......dus tasje vol.

Was weer een fijne, zonnige dag, met happy hour. (Nu om 16.00 uur)..